15 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hans - WaarBenJij.nu 15 weken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hans - WaarBenJij.nu

15 weken

Door: hako

Blijf op de hoogte en volg Hans

31 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Het heeft even geduurd, maar ik moet nu eindelijk maar weer eens een verslagje plaatsen. Ik had natuurlijk geen tijd enz.
Op 30 september is Sonja 10 dagen hier geweest. En, zoals zij al had voorspeld was het afgelopen met het mooie weer. We zouden eerst naar Griekenland gaan, maar met regen leek dat ons niet zo leuk. Dus, hebben we een auto gehuurd en zijn we naar Albanie en Montenegro geweest. Was natuurlijk ook wel wat regenachtig, maar Sonja (en ik ook natuurlijk) heeft zo wel een indruk van de Balkan gekregen.
Op vrijdag 8 oktober hadden we medal-parade. Daar mochten geen bezoekers bij aanwezig zijn, dus heb ik mijn medaille voor moed, beleid en trouw zelf in ontvangst genomen. Eindelijk heb ik dan na 32 jaren trouwe dienst mijn lintje (heb je gewoon recht op na 30 dagen missie). Op 10 oktober is Sonja weer vertrokken.

Hierop ging het leven weer zijn gewone gangetje. Zo waren er enkele fare well party's, onder andere van Jaring en Piet. Jaring is vorige week vertrokken en heeft, volgens Jack (vandaag aangekomen) alweer heimwee. Piet is vandaag vertrokken.

Dit weekeinde ben ik met Henk en Fred naar Brod gegaan. Brod is een dorpje in het zuiden, vlakbij het drielanden punt (Macedonie, Kosovo en Montenegro). Het is heel mooi gelgeven in de bergen. We hebben daar 2 dagen gehiked, gewandeld en gekuierd. Hiken mag je het niet noemen, want we kwamen steeds op het zelfde punt uit (geen onkunde, maar gewoon zo gepland). We hebben daar behoorlijk geklommen. Er lag al wat sneeuw, waardoor de plaatjes er erg leuk uitzien, vind ik zelf. Ik had een paar oude dienstschoenen aan. Ik dacht dat dat wel ging in de bergen, maar daar zijn ze dus niet voor bedoeld. Ik heb daar behoorlijk lopen glijden tot vermaak van de anderen. Waterdicht waren ze ook niet. We moesten een paar keer een rivier oversteken en Fred heeft ons geleerd dat dat geen probleem hoeft te zijn. Dat was het ook niet, maar ik had wel natte voeten. We hebben daar, voor mij, toch wel wat enerverende toeren uitgehaald, maar het was echt fantastisch. We hadden 2 dagen een strak blauwe hemel, maar daar hadden we gewoon recht op. Na afloop weer terug naar Pristina, waar we net op tijd terug waren en konden aanschuiven in restaurant Corona (naast Luxor) om gezellig met de nieuw aangekomen collega's te gaan eten. Heel leuk, want Jack had met ons in de missie gerichte opleiding gezeten en was in eerste instantie niet aangenomen, en mocht nu gelukkig wel komen.
Zo, dan ben ik weer bijgewerkt. Er zullen wel mensen zijn die mijn verhaal wat kort vinden voor de afgelopen 5 weken, maar je wilt natuurlijk niet echt weten wat ik deze tijd allemaal deed (hard werken natuurlijk)

  • 01 November 2010 - 06:33

    Peter:

    Hans ben blij dat je een voor jou doen lang verhaal naar het thuisfront heb gestuurd. Je moet maar bedenken dat het schrijven van een verhaal ook tot je werk hoort. Zie het als een soort weekly.
    De foto's zijn in ieder geval prachtig.

  • 01 November 2010 - 08:17

    Gea:

    Fijn dat Sonja is geweest en zag op 1 foto samen Sonja toch nog "zon" haha. En je hebt weer een geweldige ervaring opgedaan met het hiking....en schitterende omgeving.

  • 01 November 2010 - 14:04

    Angela:

    je schrijfkwaliteiten gaan er in ieder geval op vooruit! Ik moest zelfs hier en daar lachen (met name die natte voeten). Het gaat dus niet om de kwantiteit, maar vooral kwaliteit....Ik geniet er in ieder geval van. Groetjes uit een waterkoud Almere

  • 01 November 2010 - 17:25

    :

    Mooie foto's Hans en een leuk stukje proza! tot woensdag!
    groetjes

  • 01 November 2010 - 18:08

    Els:

    Wat een leuke foto"s!
    De natuur is er geloof ik wel prachtig. Jij vermaakt je daar wel he.
    Volgende keer als je weer gaat hiken doe dan niet weer je dansschoenen aan, je krijgt anders zo"n naam weet je..
    Hans leuk weer wat over jou gelezen te hebben.
    Lieve groetjes uit almere

  • 13 November 2010 - 15:07

    Sandra En Henk:

    Hoi Hans,

    We zien en lezen dat je een leuke korte vakantie met Sonja hebt gehad. Alles gaat hier gewoon door en 27 nov. hebben we weer een spining marathon, natuurlijk georgansieerd door Sandra.Wordt weer afzien. Tevens zijn we laatst met de hele spinning groep bij de Bergerie op de Grote Markt wezen uit eten. Was erg gezellig. De volgende ochtend (zaterdag) was het spinnen erg zwaar. Je merkt het wel, we zijn nog steeds aan de drank. De boog kan niet altijd gespannen staan. Hans we lezen je volgend bericht wel weer. Succes

  • 21 November 2010 - 10:39

    Ellen Boszhard :

    Hoi Hans, ik heb eindelijk eens de tijd genomen om je verslagen te lezen en je foto's te bekijken. Leuk dat je ons op de hoogte houdt via die website. Indrukwekkende foto's ook en soms ook wat soort vakantieachtige foto's :). Leuk dat Sonja ook geweest is! Wat houdt je werk bij die gate nu eigenlijk precies in? Dat is me nog niet helemaal duidelijk. In hoeverre heb je eigenlijk contact met de locals? Jammer dat je die functie van community police advisor niet hebt gekregen, aan de andere kan dat kan je thuis ook weer doen toch?
    Nou ik heb me aangemeld met mijn emailadres dus zie je volgende verslag wel weer tegegoet. Je gaat nu de winter tegmoet en die kan daar voglens mij best koud zijn he, heb je je borstrokken al uit de kast gehaald? Fijne verjaardag trouwens van de week!
    groet Ellen

  • 25 November 2010 - 19:40

    SANDRA EN HENK:

    HEY HANS ,

    VAN HARTE PROFICIAT MET JE 52 STE VERJAARDAG!!!
    MAAK ER EEN GEZELLIGE DAG VAN EN WE DRINKEN ER EEN OP JOU.
    HEEL VEEL GROETJES VAN SANDRA EN HENK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

op reis naar Kosovo

Recente Reisverslagen:

22 Mei 2011

visite Sonja en Cosmea

17 Februari 2011

Ver over de helft

20 Januari 2011

vakantie in eigen land

31 Oktober 2010

15 weken

26 September 2010

week 10 ??
Hans

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 19567

Voorgaande reizen:

18 Juli 2010 - 18 Juli 2011

op reis naar Kosovo

Landen bezocht: